New Zealand | Auckland City

IMG_0934 (2)

Zoals de meesten van jullie wel weten, heb ik een jaar in Nieuw-Zeeland geleefd. Wat een ervaring! Ik weet nog precies wanneer ik heb besloten dat ik ‘weg’ wilde. Op een avond kwam ik thuis, nadat ik een avond naar de buurtkermis en naar de stad was geweest. Ik ben toen in slaap gevallen en werd om 6 uur in de ochtend wakker. En toen schoot het me te binnen: ‘Ik wil weg.’ Er is niks mis met Nederland en ik heb het perfect thuis, maar ik wist gewoon dat ik even een break moest van dit leven. Dus toen ben ik om 6:00 uur verschillende reizen gaan opzoeken, van werken in een hotel in Spanje tot dus Nieuw-Zeeland. Ook Australië is hierbij door mijn hoofd gegaan, maar ik hoorde het zoveel om me heen dat ik iets anders wilde. En hoe leuk is het om het meest ver weg te gaan? Plus ik was eigenlijk nooit echt een natuurmens of dat heb ik in ieder geval nooit zo ervaren. Nieuw-Zeeland is daarentegen gewoon echt één en al natuur en ik vond dat juist een uitdaging om helemaal het tegenovergestelde te kiezen.

Travel Active

Na de dag onderzoek te hebben gedaan (ik ben nog even in slaap gevallen voor een paar uur haha), kwam ik al snel op de organisatie Travel Active. Ik heb contact met hen opgenomen met vragen en ik ben een maand later geloof ik naar hun bijeenkomst geweest. Helemaal enthousiast was ik! Toch heb ik het definitief maken nog even uitgesteld, het is toch wel echt iets big… Maar uiteindelijk toch echt definitief geboekt en ik heb er tot nu toe nog nooit 1 seconde spijt van gehad.

Mijn reis heeft zich eigenlijk alleen op het noordelijk eiland gefocust en dat vind ik prima. Soms moet je van jezelf accepteren dat je reizen leuk vindt, maar dat je misschien niet de typische reiziger bent die z’n wandelschoenen aantrekt en erop uittrekt. In het begin vond ik dat lastig, je ontmoet allerlei soorten mensen in je hostel en je denkt altijd dat je te weinig doet. Nou is die druk op zich best goed, maar je moet niet vergeten dat niks hoeft. Anders verplaats je namelijk je leven van thuis gewoon naar de andere kant van de wereld.

Mijn foto’s

Ik ben ontzettend trots op mijzelf dat ik deze reis heb gemaakt en ik ben nog lang niet uitgereisd! Hieronder en in de opvolgende New Zealand-posts deel ik mijn foto’s. Ik hoop dat jullie er net zo van genieten als ik nog steeds doe wanneer ik de foto’s terug kijk. In deze eerste post vind je foto’s van het centrum van Auckland.

IMG_0250 (2)

Toen ik aankwam in Auckland was toevallig een evenement in de haven gaande voor het 175 jarig bestaan van Auckland. Het district bij de haven wordt Viaduct Harbour genoemd. Hier vindt je veel restaurants en clubs. Ook vindt je hier de ferry’s naar bijvoorbeeld Waiheke Island. Ik vond dit gebied altijd supermooi, omdat het er een beetje uitziet als de Franse Côte d’Azur. Denk aan iets chiquere restaurants, allemaal aangelegde jachten.

IMG_0253 (2)

IMG_0280 (2)

IMG_0282 (2)

IMG_0289 (2)

Naast Viaduct Harbour is Wynyard Quarter. Hier vindt je onder andere deze trappen die uitkomen in het water. Heerlijk als je even verkoeling zoekt in de zomer. Daarnaast heb je hier ook vaak markten en andere evenementen, waaronder een outdoor cinema in de zomer. De film wordt dan geprojecteerd op silo’s die daar staan en iedereen neemt een deken en eten en drinken mee en geniet van de film. Zeker een must-do!

IMG_0295 (2)

Hieronder vindt je nog een paar foto’s die ik heb gemaakt terwijl ik gewoon de stad aan het verkennen was. Deze zijn niet echt in het centrum, maar ook niet ver daarbuiten.

IMG_0318 (2)

IMG_0320 (2)

IMG_0326 (2)

En dan: Albert Park. Meteen gesitueerd achter Queen Street (de shopping-straat), is eigenlijk echt een stadspark, maar dan wel tien keer zo mooi als je ze misschien kent en ook tien keer zo rustig, wat het park waarschijnlijk nog mooier maakt. Ik heb hier in het begin veel tijd doorgebracht: lekker op het gras zitten met mijn Lonely Planet New Zealand.

IMG_0328 (2)

IMG_0333 (2)

IMG_0334 (2)

IMG_0335 (2)

En kijk even naar deze boom!

IMG_0336 (2)

En deze palmbomen dan…

IMG_0341 (2)

IMG_0342 (2)

IMG_0346 (2)

IMG_0352 (2)

Hieronder zie je de Auckland Art Gallery vanuit het Albert Park.

IMG_0359 (2)

Where to stay?

De eerste paar weken zat ik in het Base Backpackers Hostel. In het begin was het voor mij allemaal nieuw en dus ook het verblijf in een hostel was apart en nieuw voor mij. Uiteindelijk ben ik wel elke keer weer terug gekomen naar de Base, omdat ik hier echt een toptijd heb gehad. Ik heb hier heel veel mensen leren kennen door eigenlijk in eerste instantie mijzelf uit te nodigen voor een drankje als mensen met een groep gingen haha. De Base zit letterlijk aan Queen Street dus is qua locatie echt perfect. Naast de Base zit Habana Joe’s waar eigenlijk iedereen uit de Base altijd drinkt en dit is dus echt de place to be om mensen te leren kennen. De lift was voor mij altijd wel een dingetje. Ik ben sowieso al bang voor liften, maar deze was nou ook weer niet echt de nieuwste… Maar je moet er maar gewoon overheen zetten I guess. Wat ook handig is van de Base is dat ze een balie in het hostel hebben waar je allerlei excursies en activiteiten kan boeken met korting. Ik heb helaas geen foto’s van de Base… Vraag me niet waarom haha. Maar je kan genoeg foto’s op internet vinden. Hier even een link: Hostelworld, Base Auckland.

Hieronder zie je een foto van de City Lodge. Deze ligt aan Vincent Street en ligt daarmee een beetje uit het centrum. Ik verbleef voor 2 weken in de City Lodge en het was een combinatie met mijn Engelse cursus. Na mijn verblijf in een hostel was dit echt zoo chill! De keuken is wel gedeeld met andere bewoners, maar je hebt wel een kleine koelkast en een eigen badkamer, heerlijk!

IMG_0929 (2)

Via via had ik Teresa ontmoet en zij had een appartement in Harbour Oaks. Een heel hoog gebouw met appartementen met alles erop en eraan, inclusief een kleine sportschool in het complex. Dit appartement hebben we ook geboekt toen mijn moeder en Patty langs zijn gekomen in Nieuw-Zeeland. Daarvan zie je hieronder een paar foto’s. Als je een appartement op een hoger gelegen verdieping boekt, heb je echt een heel cool uitzicht! Van dit uitzicht zie je hieronder ook nog een paar foto’s. Dit appartementencomplex ligt bijna aan Queen Street dus ook dit complex heeft echt een perfecte locatie.

IMG_2520 (2)

IMG_0939 (2)

IMG_0935 (2)

IMG_0950 (2)

Hebben jullie plannen om ooit naar Nieuw-Zeeland te reizen? Of zijn jullie er al een keer geweest? Als je vragen hebt kan je me altijd een berichtje sturen!